دانستینها

راهنمای کامل شرایط زندگی،کار،سرمایه گذاری و خرید ملک در قبرس شمالی 2021

راهنمای کامل شرایط زندگی،کار،سرمایه گذاری و خرید ملک در قبرس شمالی 2021

در این مقاله سعی بر آن داریم تا شما را با هزینه ها و شرایط زندگی، کار، سرمایه گذاری و خرید ملک در قبرس شمالی آشنا کنیم.

مقدمه

قبرس سومین جزیره ی بزرگ در دریای زیبای مدیترانه است که در نزدیکی کشور ترکیه و یونان میباشد. قبرس یک جزیره ی چند فرهنگی است که همانند پلی میان شرق وغرب آسیا و اروپا میباشد. جمعیت قبرس را افراد تحصیل کرده و انگلبسی زبان تشکیل داده و زندگی بسیار زنده و در تکاپو است همچنین قبرس دارای پورت ها و درگاه های ارتباطی هوایی و دریایی  و انواع ارتباطات مخابراتی و از راه دورمیباشد.

این کشور هفتمین کشور امن دنیاست و علاوه بر امنیت مثال زدنی دارای آب و هوای شگفت انگیز مطلوب و مدیترانه ای است. مقرون به صرفه بودن هزینه زندگی، پایین بودن میزان بودجه برای سرمایه گزاری ، پایین بودن درصد میزان جرایم ، رشد سریع در توسعه و عوامل دیگر این جزیره را به محیطی مناسب برای سرمایه گزاری، گذراندن تعطیلات، اقامت و سکونت تبدیل کرده به علاوه سواحل ماسه ای بی نظیر، تفریحات آبی متنوع ، شب های پر جمب و جوش و شاد هتل و کازینو های 7 ستاره وفراهم بودن تمامی امکانات برای توریست این جزیره را به مکانی  جذاب  برای استراحت و گزراندن اوقات خود به دور از دغدغه های زندگی و سختی های روزمره  تبدیل کرده است

 

راهنمای کامل شرایط زندگی،کار،سرمایه گذاری و خرید ملک در قبرس شمالی 2021 |هزینه‌های زندگی در قبرس شمالی |هزینه اینترنت ماهانه در کشور قبرس شمالی |

هزینه‌های زندگی در قبرس شمالی

هزینه‌های زندگی است و بررسی‌ها نشان می‌دهد که هزینه زندگی در کشور قبرس شمالی در حدود میزان هزینه ها در ایران اعلام شده است با این تفاوت که کیفیت زندگی و میزان درآمد متوسط بالا تر است.به عنوان مثال:

برای هزینه های مخابرات و تلفن همراه در کشور قبرس شمالی دو شرکت وجود دارند که ارائه دهنده ی سرویس‌های مخابراتی هستند که  خدمات متنوعی برای کاربران در نظر میگیرند.برای دریافت سیم کارن قیمت‌ها به طور کلی . بسته به نوع سیم کارت، رایگان و یا از 20 لیر آغاز می‌شود. یک سری تعرفه‌ها و بسته هایی وجود دارد که شامل  سرویس‌های مکالمه نامحدود در داخل کشور ،مکالمه های بین‌المللی و اینترنت پرسرعت میباشد که قیمت آن ها بسته به نوع بسته و تعرفه آن ماهیانه از حداقل 70 لیر است.

همچنین برای خرید اینترنت پرسرعت  هزینه اینترنت ماهانه در کشور قبرس شمالی بین50  الی 80  لیر در نظر گرفته می‌شود. البته با توجه به نوع بسته انتخابی دسته بندی‌های مختلفی در این زمینه صورت گرفته است هرچند تمام بسته ها حجم نا محدود دارند.

هزینه ی یک وعده غذایی در یکی از رستوران‌های متوسط این کشور در حدود 20 تا 40  لیربوده ، این در حالی است که در رستوران‌های بزرگ و مرغوب هزینه برای هر فرد حداقل 70 لیر است.

بطری آب معدنی 19 لیتری در این کشور بین 3 الی 6 لیر هزینه در بر دارد و بطری های 1 لیتری 1 لیر هستند.

برای تفریحات در کشور قبرس یک سری کارت‌های تخفیف دار برای مثال برای دانشجویان برای سرشکن شدن هزینه‌های موجود در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند بسیار ارزشمند باشد.تقریحات آبی کمی گران تر هستند ،بلیط سینما 15 الی 20 لیر برای هر نفر، پینت بال بین 30 الی 35 لیر هزینه برای هر نفر در بر دارد. افرادی که به غواصی علاقه دارند هزبنه ی حداقل 60 لیر ،برای سوارکاری در این کشور باید 120 لیر در نظر بگیرید. افرادی که به موزه‌های گردشگری در کشور قبرس شمالی می‌روند باید 15 لیر هزینه در نظر بگیرند.

شما برای صرفه جویی در کشور قبرس شمالی باید سعی کنید زمان‌هایی که شامل طرح‌های تخفیف دار است را برای تفریح انتخاب نمایید.

خرید پوشاک نیز هزینه های ارزان تری نسبت به ایران دارد اگرچه به طور کلی از ترکیه کمی گران تر است با این وجود در تمام فصل تمامی فروشگاه ها دارای تخفیف هستند.

قیمت برخی کالاهای اساسی در قبرس شمالی

نان 1 الی 5 لیر

شیر 4 الی 7 لیر

روغن زیتون 25 لیر

پنیر 10 الی 20 لیر

مرغ 30 لیر

گوشت قرمز 80 الی 100 لیر

ماهی از 20 لیر

سیب زمینی و پیاز 1 الی 3 لیر

سیب 2 الی 5 لیر

پرتقال و نارنگی 1تا 2 لیر

شانه کامل تخم مرغ20 الی30 لیر

 

میانگین درآمد در قبرس شمالی

ممکن است برای شما سوالاتی در این زمینه پیش بیاید که آیا درآمد در کشور قبرس شمالی می‌تواند ارزشمند باشد؟ آیا من به عنوان یک مهاجری که قصد تحصیل و کار در کشور قبرس شمالی را دارم می‌توانم از پس هزینه‌های زندگی بر آیم؟

در کل یک ارزیابی انجام داده‌ایم و به طور کلی کارمندان حداقل حقوق در کشور قبرس شمالی در سال 2021 در حدود 3800 لیر ترکیه اعلام شده است و حقوق ها به موقع پرداخت می‌شوند. در نتیجه اگر در یک خانواده ی 4 نفره 2 نفر مشغول به کار باشند میتوانند زندگی مرفه با کیفیت خوبی را داشته باشند. یک خبر خوب اینکه نرخ بیکاری در کشور قبرس شمالی بسیار پایین است و رتبه سوم بیکاری را در اروپا دارد. یعنی کاریابی در کشور قبرس شمالی آنقدرها هم سخت نیست ولی نیاز به زمان،تخصص و دانش زبان ترکی استانبولی و انگلیسی دارد!

دانشجویان نیز در کشور قبرس شمالی اجازه کار تمام وقت ندارند اما کارهای پاره وقت برای این افراد فراهم شده است که درحقوح ماهیانه حدود 2000 لیر با توجه به تایم کاری خواهند داشت. در نظر داشته باشید که شما به عنوان یک دانشجو در کشور قبرس شمالی می‌توانید در واحدهای صنفی کار کنید و برخی از شرکت‌های خصوصی و رستوران‌ها نیز در جهت درآمدزایی به شما کمک می‌کنند.

اگر شما صاحب مشاغل مالی و یا شغلی که به توریستی و گردشگری نزدیک است هستید مهاجرت به کشور قبرس شمالی برای شما بی‌نظیر است. از آنجایی که این کشور در حال توسعه هست و پتانسیل بالایی برای همه ی حوزه های مشاغل مختلف دارد،افرادی که قصد ایجاد یک بیزینس را دارند در این کشور بسیار موفق هستند. یک اصل بسیار مهم در کشور قبرس شمالی این است که تاجران روز به روز پولدارتر می‌شوند، پس تا به اینجای کار متوجه شدیم که افراد در زمینه تجارت در کشور قبرس شمالی درآمد خوبی دارند.

از نظر بانکداری کشور قبرس شمالی توانسته به رشد خوبی برسد پس اگر شما با نظام مالیاتی این کشور آشنا باشید می‌توانید به سادگی وارد کار شوید، بانک و شغل‌های مرتبط به آن به طور دوره‌ای جذب نیرو دارند مبرهن است که درآمد حاصل در این روال بالا و ارزشمند است.

 

این کشور در زمینه کشاورزی و دامداری نیز رشد خوبی داشته است به طوریکه مزارع سیب زمینی و همینطور جو از بخش‌های بسیار مهم در کشور قبرس شمالی محسوب می‌شود، سود خوبی دارد. افرادی که در زمینه‌های دامداری فعالیت می‌کنند نیز به درآمد خوبی دست می‌بایند.

ساخت و ساز،املاک و مسکن در کشور قبرس شمالی این روزها به رونق بالایی رسیده است و جزو شغل های پردرآمد محصوب میشود. در نظر داشته باشید که شما برای ساختن یک خانه برای متر مربع نیاز به 300 الی 500 یورو هزینه دارید. شایان ذکر است که این کشور به نوبه خود یکی از بهترین کشورهایی است که در زمینه ساخت و ساز مسکن  وخرید و فروش املاک به رشد خوبی رسیده است.

اینطور که مشخص است  زندگی در کشور قبرس شمالی برای  کسانی که در قبرس کار میکنند مورد رضایت واقع شده است.

 

خرید ملک در قبرس شمالی

شما با خرید ملک در قبرس شمالی میتوانید اقامت این کشور را برای خود و خانواده ی خود دریافت کنید. برای خرید ملک در کشور قبرس شمالی باید در نظر بگیرید که ملک در این کشور دسته بندی‌های مخصوص به خود را دارد املاک شامل آپارتمان های سوئیت بدون اتاق خواب،آپارتمان های یک یا دو ویا سه خوابه، واحد های ویلایی،پنت هاوس و غیره میباشد. افرادی که قصد دارند به تنهایی به کشور قبرس شمالی مهاجرت نمایند باید سعی کنند به سراغ خرید خانه‌هایی بروند که از نظر مساحت کوچکتر هستند به این ترتیب می‌توانند با بودجه مقرون به صرفه ای به یک خرید خوب برسند.

اکثر کمپانی های ساختمان سازی شرایط های پرداختی مختلفی ارائه میدهند. باید در نظر داشته باشید که به طور کلی پروسه ی اخذ اقامت شما با پرداخت 30 درصد اولیه شروع میشود. سپس مابقی پول به طور اقساط باید پرداخت شود. افرادی که از نظر هزینه در وضعیت خوبی نیستند می‌توانند از وام‌های بانکی استفاده نمایند به این ترتیب به سادگی شرایط برای خرید ملک فراهم خواهد شد. البته برخی از بانک‌های این کشور در زمینه وام به خارجیان کمک می‌کنند و نیاز به ضامن‌های معتبر خواهد بود. خرید خانه در کشور قبرس شمالی نیاز به بودجه ی زیادی ندارد. این کشور به نوبه خود توانسته به بهترین شکل ممکن به ساخت و ساز مسکن دست یابد. املاک در مناطق و شهر های مختلف شرایط متفاوتی دارند اما بهترین شهر ها برای زندگی،خرید ملک و سرمایه گذاری شهر فاماگوستا،اسکله و لانگ بیچ،گیرنه و لفکوشا(نیکوزیا) هستند.

 برای اطلاعات بیشتر در این زمینه و آگاهی از تمامی مراحل خرید ملک و معرفی پروژه های مختلف برای سرمایه گذاری با مشاورین متخصص ما در تماس باشید و از امکان مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

کسب اطلاعات بیشتر و تماس با مشاورین متخصص ما

 

اجاره خانه در قبرس شمالی

یک موضوع را در نظر بگیرید که میزان درآمد ماهانه شما بسیار مهم است در صورتی که درآمد خوبی داشته باشید می‌توانید نظر صاحب خانه را به خود جلب نمایید و اجاره را ماهیانه بپردازید در غیر این صورت صاحب خانه ها اجاره هر سال را در ابتدای سال دریافت میکنند. اجاره خانه در مناطق مختلف متفاوت است اما به طور میانگین برای خانه 2 خوابه از حدود 2500 لیر ماهیانه خانه برای اجاره هست لازم به ذکر است خانه ها در قبرس شمالی با فرنیچز کامل اجاره داده میشوند.

 

اقتصاد در قبرس شمالی

اقتصاد کشور قبرس شمالی از ابتدا مبتنی بر نظام بازار آزاد بوده است. صادرات عمده در این کشور شامل محصولات کشاورزی است و گندم، جو و سیب زمینی و مرکبات توانسته در گردش اقتصادی کشور قبرس شمالی بسیار تأثیرگذار باشد. منبع درآمد بسیار مهم در کشور قبرس شمالی صنعت توریسم است. در نظر داشته باشید که مهاجران به کشور قبرس شمالی در زمینه توریسم می‌توانند به سود خوبی دست یابند.از دیگر زمینه های موفق صنعت ساختمان سازی و املاک است اگرچه در اقتصاد کشور قبرس شمالی جای خالی زمینه‌های علمی و فنی احساس می‌شود به طوریکه جذب نیرو ماهر کاری در این کشور روز به روز در حال پیشرفت است. در نظر داشته باشید که روال استخدام نیروهای خارجی در این کشور روز به روز بیشتر از قبل شده است که می‌تواند یک گزینه بسیار خوب باشد.

 راهنمای کامل شرایط زندگی،کار،سرمایه گذاری و خرید ملک در قبرس شمالی 2021 |هزینه‌های زندگی در قبرس شمالی |هزینه اینترنت ماهانه در کشور قبرس شمالی |